ტესტის შეფასების კრიტერიუმები ინგლისურ ენაში
ქულა
|
როგორ პასუხობს ნაწერი მოცემულ დავალებას და როგორ არის დაცული გრამატიკულ-ლექსიკური სიზუსტე. თითოეული საკითხი ფასდება 1 ქულით.
|
10-9
|
ნაწერი ძალიან კარგია, დაშვებულია მხოლოდ 3 შეცდომა.უმნიშვნელოა შეცდომები მართლწერაში.
|
8-7
|
ნაწერი კარგია, დაშვებულია 4-6 შეცდომა,
უმნიშვნელოა შეცდომები მართლწერაში.
|
6-5
|
ნაწერია საშუალოა, დაშვებულია 7-10 შეცდომა.არის
შეცდომები მართლწერაში.
|
4-3
|
ნაწერი სუსტია, მოცემული საკითხების ნახევარზე მეტი შეცდომითაა გაკეთებული.
|
2-1
|
მხოლოდ რამდენიმე (4-6) სწორი პასუხია,
დანარჩენი შეცდომითაა შესრულებული
ან საერთოდ გამოტოვებულია.
|
0
|
არცერთი პასუხი არაა სწორი, ან საერთოდ არ აქვს დაწერილი არაფერი
|
ქულა
|
შეფასების დონეები
|
1–2
|
მოსწავლე იშვიათად ან საერთოდ არმონაწილეობს გაკვეთილის მსვლელობაში,შეიძლება ხელსაც უშლიდეს გაკვეთილისმსვლელობას, გამოხატავს გაკვეთილისმიმართ ინდიფერენტულ ან აგრესიულდამოკიდებულებას, არ არისორგანიზებული
|
3–4
|
მოსწავლე დამოუკიდებლად არ ერთვებაგაკვეთილის მსვლელობაში, იშვიათადიჩენს ინიციატივას, მასწავლებლისდახმარების გარეშე მისი ჩართულობახშირად არ მჟღავნდება, არ არისორგანიზებული.
|
5–6
|
მოსწავლე დამოუკიდებლად არ ერთვებაგაკვეთილის მსვლელობაში, აქვს ცოდნისზედაპირული დონე, ცდილობს იყოსმოჩვენებითი აქტიური, მაგრამ მისიაქტიურობა არ პასუხობს გაკვეთილისთემას
|
7–8
|
მოსწავლე აქტიურად მონაწილეობსგაკვეთილის მსვლელობაში და უმეტესადამჟღავნებს წინასწარ მომზადებულობას,პატივს სცემს სხვის აზრსა და მუშაობას,დამოუკიდებლად ერთვება დისკუსიებსათუ ჯგუფურ მუშაობაში, თუმცა ვერამჟღავნებს მაქსიმალურპროდუქტიულობას პერიოდულიჩავარდნების გამო.
|
9–10
|
მოსწავლე მუდმივად მზადაა მონაწილეობა მიიღოსგაკვეთილის მსვლელობაში. დამოუკიდებლად ერთვებამუშაობაში დისკუსიისა თუ პრობლემის გადაჭრის დროს,ეხმარებს და პატივს სცემს სხვებს, კარგად აქვსგაცნობიერებული საკუთარი როლი კლასის მიერ რაიმესშესწავლისას.
|
უცხო ენის გაკვეთილზე საშინაო დავალების შეფასებისრუბრიკა
ინფორმაციის მოძიება
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
| |
ინფორმაციისმოძიებისწყაროები
|
არ ცდილობსინფორმაციისმოძიებას
|
იყენებსმხოლოდსაკუთარარსებულინფორმაციას
|
იყენებს მხოლოდსახელმძღვანელოსინფორმაციას
|
იყენებს მხოლოდერთსაინფორმაციოწყაროს
|
იყენებსმრავალფეროვანსაინფორმაციოსაშუალებებს
|
მოძიებულიინფორმაციისშესაბამისობა
|
მასალა ძალიანმწირი დაგაუგებარია
|
მასალა არ არისსაკითხისშესაბამისი
|
მასალანაწილობრივშეესაბამებასაკითხს დანაწილობრივ იცისშინაარსი
|
მასალაძირითადადშეესაბამებასაკითხს და იცისმისი შინაარსი
|
მასალა სრულიადშეესაბამებასაკითხს დაგააზრებული აქვსმისი შინაარსი
|
მოპოვებულიინფორმაციისორგანიზება(ინფორმაციისწყაროებისნუსხა,ცხრილების ანდიაგრამებისსახითწარმოდგენა დაა.შ)
|
მასალასაერთოდ არარისორგანიზებული
|
მასალა არ არისსწორადორგანიზებული
|
მასალანაწილობრივ არისორგანიზებული
|
მასალაორგანიზებულია,მაგრამ რთულადაღსაქმელი
|
მასალა კარგად დამოსახერხებლადააორგანიზებული
|
მოძიებულიინფორმაციისანალიზი
|
საერთოდ ვერაკეთებსანალიზს
|
ვერ იყენებსმოძიებულმასალასმიზნობრივად
|
ნაწილობრივ იყენებსმოძიებულმასალას
|
ძირითადადმიზნობრივადიყენებსმოძიებულმასალას.
|
მაქსიმალურადმიზნობრივადიყენებსმოძიებულმასალას
|
პრეზენტაციის შეფასებისრუბრიკა
მოსწავლისსახელი,გვარი
| |||||||||
საინტერესოშესავალი(პრობლემისიდენტიფიცირება)
| |||||||||
კვლევების,ნაშრომისწარმოჩენის უნარი
| |||||||||
შემოქმედებითიუნარი
| |||||||||
პრობლემისგადაჭრის გზებისშეთავაზება
| |||||||||
თემის გასაგებადწარმოდგენა(ლოგიკური ჯაჭვი)
| |||||||||
საუბარი(გამართულობა,ტემბრი)
| |||||||||
თვალსაჩინოებისგამოყენება
| |||||||||
აუდიტორიასთანკონტაქტი
| |||||||||
ინფორმაციის ფლობისუნარი (ადექვატურიკითხვა–პასუხები)
| |||||||||
დროის ლიმიტისდაცვა
| |||||||||
ჯამი
|
- მოსწავლეებს თითოეულ კრიტერიუმში ენიჭება ერთი ქულა დასაბოლოო
ქულის გამოსაყვანად ითვლება მათი ჯამი, მაქსიმალური ჯამი არის10 ქულა.
კვლევის შეფასების რუბრიკა
მოსწავლისსახელი,გვარი
| |||||||||
კვლევის ძირითადიმიზანი
| |||||||||
კვლევისორგანიზება
| |||||||||
შინაარსისკორექტულობა,ფაქტობრივისაიმედოობა
| |||||||||
ენობრივიგამართულობა
| |||||||||
კვლევის ლოგიკურითანმიმდევრობა
| |||||||||
ილუსტრაციების,თვალსაჩინოებისგამოყენება
| |||||||||
მოსაზრებისარგუმენტებით დამაგალითებითგამყარება
| |||||||||
დასკვნები
| |||||||||
ინფორმაციისფლობის უნარი(ადექვატურიკითხვა–პასუხები)
| |||||||||
დროის ლიმიტისდაცვა
| |||||||||
ჯამი
|
- მოსწავლეებს თითოეულ კრიტერიუმში ენიჭება ერთი ქულა დასაბოლოო
ქულის გამოსაყვანად ითვლება მათი ჯამი, მაქსიმალური ჯამი არის10 ქულა.
შემაჯამებელი დავალების შეფასება
შეფასების დონეებიშემაჯამებელიდავალებებისთვის
|
კომენტარები
| |
1–2
|
| |
3–4
|
| |
5–6
|
· განვლილი მასალადამაკმაყოფილებელ დონეზეაათვისებული;
· განვლილი მასალის ნაწილიათვისებულია ელემენტარულ დონეზე,ნაწილი – საშუალო დონეზე;
| |
7–8
|
· განვლილი მასალა ათვისებულიასაშუალო დონეზე, დასახული მიზნებიმიღწეულია საშუალო დონეზე;
| |
9–10
|
|
შეფასების სქემა პრეზენტაციისთვისუცხო ენაში
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
| |
შესავლისგაკეთება
|
არ აქვსგაკეთებული, ანძალიან მწირია
|
ტრაფარეტულიდა უინტერესოა
|
არ არის მცდელობააუდიტორიისდაინტერესებისთვის
|
საინტერესოდარისმოწოდებული
|
მოძიებული აქვსისეთი დამატებითიმასალა, რომელიცმსმენელებისინტერესს იწვევს
|
თემისწარმოდგენა
|
ძალიან მწირიმასალააგადმოცემული
|
ლოგიკადარღვეულია და ბუნდოვანი
|
ნაწილობრივგასაგებია დაგანმარტებასმოითხოვს.
|
ლოგიკურად არისაგებული,შეინიშნება მცირეხარვეზები
|
თემა ლოგიკურადაააგებული,წარმოდგენილისაკითხები ნათელიდა გასაგებია.
|
საუბარი
|
გაუგებრადლაპარაკობს
|
დაბნეულია დაგაუგებრად ლაპარაკობს
|
ხშირად ჩერდება,იმეორებს ერთსა დაიმავეს
|
გამართული დაგასაგებია
|
გამართული დაგასაგებია, არორჭოფობს,საუბრობსდარწმუნებით
|
დასკვნებისგაკეთება
|
არ არისგაკეთებული
|
არის მცდელობა
|
გაუმართავი დაულოგიკოა
|
ლოგიკურია,კარგად არისჩამოყალიბებული
|
ლოგიკური, კარგადჩამოყალიბებულიდა ორიგინალურია
|
აუდიტორიასთანკონტაქტი
|
არ არისაუდიტორიასთანკონტაქტი
|
უჭირსაუდიტორიასთანკონტაქტი
|
პერიოდულადცდილობს კონტაქტს
|
გრძნობსაუდიტორიისგანწყობას დაამყარებსკონტაქტს
|
კარგად ფლობსკომუნიკაციისუნარს
|
თვალსაჩინოებისგამოყენება
|
არ იყენებსთვალსაჩინოებას
|
იყენებს მწირადან შეუსაბამოდ
|
იყენებს მწირად ანშეუსაბამოდ
|
იყენებსთვალსაჩინოებებს(დიაგრამებს,ცხრილებს)შესაბამისად
|
იყენებსთანამედროვეტექნოლოგიებსპრეზენტაციისათვის
|
აუდიტორიისკითხვებზეპასუხი
|
ვერ პასუხობსკითხვებს
|
უჭირსპასუხებისგაცემა
|
პასუხები არ არისგამართული
|
თითქმის ყველაკითხვასპასუხობს
|
ყველა კითხვასპასუხობს
|
დისკუსიის შეფასების რუბრიკა
1–4
|
5–7
|
8–10
| |
მოსმენა
|
იშვიათად უსმენსდა უყურებსორატორს
|
ხშირად უსმენს დაუყურებს ორატორს
|
ყოველთვის უსმენსდა თვალყურსადევნებს ორატორს
|
საუბარი
|
მეტყველებაარამკაფიოა,მსმენელს უჭირსგაგება
|
ძირითადადმეტყველებაგასაგებია, ზოგჯერუყურებს მსმენელს
|
მეტყველებსმკაფიოდ, უყურებსმსმენელს
|
მონაწილეობა
|
მცირე ინტერესიაქვს. არ გამოხატავსან ვერ უკავშირებსთავისმოსაზრებებსსადისკუსიო თემას
|
ძირითადადგამოხატავსინტერესს,კომენტარები დააზრებიყოველთვის არაასადისკუსიო თემისგარშემო
|
იჩენს ინტერესსდისკუსიისთემისადმი საჭიროკომენტარებით დააზრის გამოთქმით
|
კოოპერაცია
|
იშვიათადთანამშრომლობსთანაკლასელებთანდა ვერ იცავსდისკუსიის წესებს
|
ძირითადადთანამშრომლობსთანაკლასელებთან,ზოგჯერ ერთვებასხვის საუბარში, დაიშვიათად, მაგრამარღვევსდისკუსიის წესებს
|
თანამშრომლობსთანაკლასელებთან,სხვებს აცლისაზრის გამოთქმასდა იცავსდისკუსიის წესებს.
|
მოსაზრებისარგუმენტირება
|
მოსაზრებამოკლებულიალოგიკურ კავშირსსაკითხთან და არარის გამყარებულიფაქტებით
|
მოსაზრებისგასამყარებლადგამოყენებულიასადავო ფაქტები დაცნებები
|
მოსაზრებაორიგინალურია დაგამყარებულიაფაქტებით,ცნებებით. არისლოგიკურიკავშირი საკითხთან
|
არავერბალურიკომუნიკაცია
|
იშვიათად იყენებსარავერბალურიკომუნიკაციისფორმებს (თვალით,ჟესტით, ხმით,გამომეტყველებით)
|
ხშირად შეუძლიადაამყაროსარავერბალურიკონტაქტი
|
შეუძლიაეფექტურადაღიქვას დაგამოიყენოსარავერბალურიკომუნიკაციისფორმები
|
უცხო ენის გაკვეთილზე ჩართულობის შეფასების სქემა
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
| |
საგაკვეთილოპროცესშიაქტიურობა,მოსმენისკულტურა,მობილიზება.ეთიკურინორმების დაცვა
|
პასიურია,გონებადაფანტულია,არ უსმენსმოსაუბრეს, არ იცავსეთიკურ ნორმებს
|
პასიურია,გონებადაფანტულია,არ უსმენსმოსაუბრეს, არ იცავსეთიკურ ნორმებს
|
გაკვეთილზენაწილობრივააჩართული, უჭირსყურადღებისკონცენტრირება,იშვიათად უსმენსმოსაუბრეს,ვერიცავს ეთიკურნორმებს.
|
გაკვეთილზეაქტიურია, მატ–ნაკლებადმობილიზებული,კონცენტრირებული,უსმენს მოსაუბრეს,იცავს ეთიკურნორმებს
|
მაქსიმალურადჩართულიასაგაკვეთილოპროცესში,მობილიზებული,კონცენტრირებული,გულისყურითუსმენსმოსაუბრეს, იცავსეთიკურ ნორმებს
|
წაკითხულიმხატვრულინაწარმოების ანინფორმაციისშეჯამებისუნარი, ჯგუფშიმუშაობა,თანამშრომლობა
|
ვერ ახერხებსშეაჯამოსწაკითხულიინფორმაცია,ჯგუფის მუშაობაშიარ შეაქვსწვლილი,ართანამშრომლობსჯგუფის წევრებთან
|
ვერ ახერხებსშეაჯამოსწაკითხულიინფორმაცია,ჯგუფის მუშაობაშიპასიურია,ართანამშრომლობს ჯგუფის წევრებთან
|
ნაწილობრივახერხებსშეაჯამოსწაკითხულიინფორმაცია,ჯგუფისმუშაობაშიხანდახან შეაქვსწვლილი,თანამშრომლობსჯგუფის წევრებთან
|
ახერხებს შეაჯამოსწაკითხულიინფორმაცია,ჯგუფის მუშაობაშიჩაბმულია,თანამშრომლობსჯგუფის წევრებთან
|
კარგად ახერხებსშეაჯამოს,გაანალიზოსწაკითხულიინფორმაცია,ჯგუფის მუშაობაშიშეაქვსმნიშვნელოვანიწვლილი,თანამშრომლობსჯგუფის სხვაწევრებთან, არისგამოხატულილიდერი
|
დისკუსიაშიმონაწილეობა.კითხვებისდასმა დაშეკითხვებზეპასუხი. კამათისწესების დაცვა
|
არ მონაწილეობსდისკუსიაში, ვერპასუხობსკითხვებს.არ იცავსკამათის წესებს.
|
მონაწილეობსდისკუსიაში,დასმული კითხვებიარამიზნობრივი დაუშინაარსოა,ვერიცავს კამათისწესებს.
|
მონაწილეობსდისკუსიაში,დასმულიკითხვებიზოგჯერარამიზნობრივიდაუშინაარსოა,ვერიცავს კამათისწესებს.
|
მონაწილეობსდისკუსიაში,დასმული კითხვებიმიზნობრივი დაშინაარსიანია.პასუხობს კითხვებსდასაბუთებულად.იცავს კამათისწესებს.
|
აქტიურადმონაწილეობსდისკუსიაში,დასმული კითხვებიღრმა, მიზნობრივიდა შინაარსიანია.პასუხები გამოირჩევაკონკრეტულობით.ყოველთვის იცავსკამათის წესებს.
|
საკუთარიმოსაზრებისგამოთქმაფაქტებზე დაარგუმენტებზედაყრდნობით.საკითხისკონკრეტულობა
|
ვერ გამოთქვამსსაკუთარ აზრსფაქტებით დაარგუმენტებით.საკითხის დასმისასარაკონკრეტულია
|
უჭირს საკუთარიმოსაზრებისგამყარებაფაქტებითა დაარგუმენტებით,საკითხის დასმისასარაკონკრეტულია.
|
ახერხებსსაკუთარიმოსაზრებისგამყარებას მწირი ფაქტებითა დაარგუმენტებით,საკითხისდასმისასარაკონკრეტულია.
|
ახერხებს საკუთარიმოსაზრებისგამყარებას ფაქტებითა დაარგუმენტებით,საკითხის დასმისასკონკრეტულია.
|
კარგად ახერხებსსაკუთარიმოსაზრებისგამყარებასარამხოლოდფაქტებითა დაარგუმენტებით,არამედპარალელებითა დაანალიზით. საკითხისდასმისასკონკრეტულია
|
ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
1
|
ყველა მონაწილეობს დავალების შესრულებაში
| |
1
|
ჯგუფის წევრები კარგად თანამშრომლობენ
| |
1
|
ჯგუფის წევრები მხოლოდ საკითხის ირგვლივ საუბრობენ
| |
1
|
ჯგუფის წევრები ართმევენ თავს დავალების შესრულებას
| |
1
|
ჯგუფის წევრები პასუხობენ შეკითხვებზე
| |
1
|
პრეზენტაციის დროს ავლენენ შემოქმედებითობას
| |
1
|
ქმნიან და იყენებენ საჭირო რესურსებს
| |
1
|
ჯგუფის წევრები ითვალისწინებენ სხვების გამოცდილებას
| |
1
|
არიან კორექტულები სხვა ჯგუფის წარმომადგენლებთან მიმართებაში
| |
1
|
იცავენ დროის ლიმიტს
| |
ჯამი
| ||
შენიშვნები
|
საშინაო დავალების შეფასება უცხო ენაში
2-5
|
6–8
|
9-10
| |
მოსწავლე იგებს სავარჯიშოს ინსტრუქციებს
|
მოსწავლე ვერ ან ნაწილობრივ იგებს სავარჯიშოს ინსტრუქციებს.
|
მოსწავლე ახერხებს სავარჯიშოს ინსტრუქციების გაგებას.
|
მოსწავლე სრულად იგებს და მიყვება სავარჯიშოს ინსტრუქციებს.
|
მოსწავლე იგებს თხრობით /ფაქტობრივიმასალის შემცველ ტექსტს
|
მოსწავლე ვერ ანნაწილობრივ იგებს თხრობით და ფაქტობრივი მასალის შემცველ შემეცნებით ტექსტს.
|
მოსწავლე იგებს თხრობით და ფაქტობრივი მასალის შემცველ შემეცნებით ტექსტს.
|
მოსწავლე სრულად იგებს თხრობით და ფაქტობრივი მასალის შემცველ შემეცნებით ტექსტს.
|
მოსწავლე დამოუკიდებლად მართავს სასწავლო საქმიანობას/თანამშრომლობს თანაკლასელებთან.
|
მოსწავლე ვერ მართავს დამოუკიდებლად სასწავლო საქმიანობას/უჭირს თანამშრომლობა თანაკლასელებთან, მასწავლებელთან.
|
მოსწავლე ცდილობს დამოუკიდებლად მართოს სასწავლო საქმიანობა,არ უჭირს თანამშრომლობა თანაკლასელებთან,
მასწავლებელთან.
|
მოსწავლე მართავს დამოუკიდებლად სასწავლო საქმიანობას/ თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, მასწავლებელთან.
|
(მომზადებულია თბილისის #207 სკოლის ინგლისური ენის მაწავლებლის- ქეთევან კობახიძის ნაშრომებზე დაყრდნობით)
Комментариев нет:
Отправить комментарий