shepasebis rubrika

ტესტის შეფასების კრიტერიუმები ინგლისურ ენაში
ქულა 
როგორ პასუხობს ნაწერი მოცემულ დავალებას და როგორ არის დაცული გრამატიკულ-ლექსიკური სიზუსტე. თითოეული საკითხი ფასდება 1 ქულით. 
10-9 
ნაწერი ძალიან კარგია, დაშვებულია მხოლოდ 3 შეცდომა.უმნიშვნელოა შეცდომები მართლწერაში.
8-7 
ნაწერი კარგია, დაშვებულია  4-6 შეცდომა, უმნიშვნელოა შეცდომები მართლწერაში.
6-5 
ნაწერია საშუალოა, დაშვებულია 7-10 შეცდომა.არის შეცდომები მართლწერაში.
4-3 
ნაწერი სუსტია, მოცემული საკითხების ნახევარზე მეტი შეცდომითაა გაკეთებული.
2-1 
მხოლოდ რამდენიმე (4-6) სწორი პასუხია, დანარჩენი  შეცდომითაა შესრულებული ან საერთოდ გამოტოვებულია.
0 
არცერთი პასუხი არაა სწორი, ან საერთოდ არ აქვს დაწერილი არაფერი

ქულა
შეფასების დონეები
1–2
მოსწავლე იშვიათად ან საერთოდ არმონაწილეობს გაკვეთილის მსვლელობაში,შეიძლება ხელსაც უშლიდეს გაკვეთილისმსვლელობასგამოხატავს გაკვეთილისმიმართ ინდიფერენტულ ან აგრესიულდამოკიდებულებასარ არისორგანიზებული
3–4
მოსწავლე დამოუკიდებლად არ ერთვებაგაკვეთილის მსვლელობაშიიშვიათადიჩენს ინიციატივასმასწავლებლისდახმარების გარეშე მისი ჩართულობახშირად არ მჟღავნდებაარ არისორგანიზებული.
5–6
მოსწავლე დამოუკიდებლად არ ერთვებაგაკვეთილის მსვლელობაშიაქვს ცოდნისზედაპირული დონეცდილობს იყოსმოჩვენებითი აქტიურიმაგრამ  მისიაქტიურობა არ პასუხობს გაკვეთილისთემას
7–8
მოსწავლე აქტიურად მონაწილეობსგაკვეთილის მსვლელობაში და უმეტესადამჟღავნებს წინასწარ მომზადებულობას,პატივს სცემს სხვის აზრსა და მუშაობას,დამოუკიდებლად ერთვება დისკუსიებსათუ ჯგუფურ მუშაობაშითუმცა ვერამჟღავნებს მაქსიმალურპროდუქტიულობას პერიოდულიჩავარდნების გამო.
9–10
მოსწავლე მუდმივად მზადაა მონაწილეობა მიიღოსგაკვეთილის მსვლელობაშიდამოუკიდებლად ერთვებამუშაობაში დისკუსიისა თუ პრობლემის გადაჭრის დროს,ეხმარებს და პატივს სცემს სხვებსკარგად აქვსგაცნობიერებული საკუთარი როლი კლასის მიერ რაიმესშესწავლისას.



                  უცხო ენის გაკვეთილზე საშინაო დავალების შეფასებისრუბრიკა

ინფორმაციის მოძიება

კრიტერიუმები
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ინფორმაციისმოძიებისწყაროები
არ ცდილობსინფორმაციისმოძიებას
იყენებსმხოლოდსაკუთარარსებულინფორმაციას
იყენებს მხოლოდსახელმძღვანელოსინფორმაციას
იყენებს მხოლოდერთსაინფორმაციოწყაროს
იყენებსმრავალფეროვანსაინფორმაციოსაშუალებებს
მოძიებულიინფორმაციისშესაბამისობა
მასალა ძალიანმწირი დაგაუგებარია
მასალა არ არისსაკითხისშესაბამისი
მასალანაწილობრივშეესაბამებასაკითხს დანაწილობრივ იცისშინაარსი
მასალაძირითადადშეესაბამებასაკითხს და იცისმისი შინაარსი
მასალა სრულიადშეესაბამებასაკითხს დაგააზრებული აქვსმისი შინაარსი
მოპოვებულიინფორმაციისორგანიზება(ინფორმაციისწყაროებისნუსხა,ცხრილების ანდიაგრამებისსახითწარმოდგენა და.)
მასალასაერთოდ არარისორგანიზებული
მასალა არ არისსწორადორგანიზებული
მასალანაწილობრივ არისორგანიზებული
მასალაორგანიზებულია,მაგრამ რთულადაღსაქმელი
მასალა კარგად დამოსახერხებლადააორგანიზებული
მოძიებულიინფორმაციისანალიზი
საერთოდ ვერაკეთებსანალიზს
ვერ იყენებსმოძიებულმასალასმიზნობრივად
ნაწილობრივ იყენებსმოძიებულმასალას
ძირითადადმიზნობრივადიყენებსმოძიებულმასალას.
მაქსიმალურადმიზნობრივადიყენებსმოძიებულმასალას

                                პრეზენტაციის შეფასებისრუბრიკა

კრიტერიუმები
მოსწავლისსახელი,გვარი
საინტერესოშესავალი(პრობლემისიდენტიფიცირება)
კვლევების,ნაშრომისწარმოჩენის უნარი
შემოქმედებითიუნარი
პრობლემისგადაჭრის გზებისშეთავაზება
თემის გასაგებადწარმოდგენა(ლოგიკური ჯაჭვი)
საუბარი(გამართულობა,ტემბრი)
თვალსაჩინოებისგამოყენება
აუდიტორიასთანკონტაქტი
ინფორმაციის ფლობისუნარი (ადექვატურიკითხვაპასუხები)
დროის ლიმიტისდაცვა
ჯამი
  • მოსწავლეებს თითოეულ კრიტერიუმში ენიჭება ერთი ქულა დასაბოლოო
ქულის გამოსაყვანად ითვლება მათი ჯამიმაქსიმალური ჯამი არის10 ქულა.


                                             კვლევის  შეფასების რუბრიკა

კრიტერიუმები
მოსწავლისსახელი,გვარი
კვლევის ძირითადიმიზანი
კვლევისორგანიზება
შინაარსისკორექტულობა,ფაქტობრივისაიმედოობა
ენობრივიგამართულობა
კვლევის ლოგიკურითანმიმდევრობა
ილუსტრაციების,თვალსაჩინოებისგამოყენება
მოსაზრებისარგუმენტებით დამაგალითებითგამყარება
დასკვნები
ინფორმაციისფლობის უნარი(ადექვატურიკითხვაპასუხები)
დროის ლიმიტისდაცვა
ჯამი
  • მოსწავლეებს თითოეულ კრიტერიუმში ენიჭება ერთი ქულა დასაბოლოო
ქულის გამოსაყვანად ითვლება მათი ჯამიმაქსიმალური ჯამი არის10 ქულა.

                        შემაჯამებელი დავალების შეფასება

ქულები
შეფასების დონეებიშემაჯამებელიდავალებებისთვის
კომენტარები
1–2
  • ვერ ასრულებს შემაჯამებელდავალებებს
  • აუთვისებელი დარჩა განვლილი მასალის უმეტესობა.
  • დასახული მიზნების ნაწილიელემენტარულ დონეზეამიღწეულინაწილიმიუღწეველია
3–4
  • განვლილი მასალის ნაწილიათვისებულია ელემენტარულდონეზე.
5–6
·         განვლილი მასალადამაკმაყოფილებელ დონეზეაათვისებული;
·         განვლილი მასალის ნაწილიათვისებულია ელემენტარულ დონეზე,ნაწილი – საშუალო დონეზე;
7–8
·         განვლილი მასალა ათვისებულიასაშუალო დონეზედასახული მიზნებიმიღწეულია საშუალო დონეზე;
  • განვლილი მასალის ნაწილიათვისებულიადამაკმაყოფილებელ დონეზე,ნაწილი –მაღალ დონეზე ;
  • დასახული მიზნების ერთინაწილი დამაკმაყოფილებელდონეზეა მიღწეულინაწილი –მაღალ დონეზე.
9–10
  • განვლილი მასალის უმეტესობაათვისებულია მაღალ დონეზე;
  • დასახული მიზნების უმეტესობამიღწეულია მაღალ დონეზე.


                    შეფასების სქემა პრეზენტაციისთვისუცხო ენაში

შედეგები
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
შესავლისგაკეთება
არ აქვსგაკეთებულიანძალიან მწირია
ტრაფარეტულიდა უინტერესოა
არ არის მცდელობააუდიტორიისდაინტერესებისთვის
საინტერესოდარისმოწოდებული
მოძიებული აქვსისეთი დამატებითიმასალარომელიცმსმენელებისინტერესს იწვევს
თემისწარმოდგენა
ძალიან მწირიმასალააგადმოცემული
ლოგიკადარღვეულია და ბუნდოვანი
ნაწილობრივგასაგებია დაგანმარტებასმოითხოვს.
ლოგიკურად არისაგებული,შეინიშნება მცირეხარვეზები
თემა ლოგიკურადაააგებული,წარმოდგენილისაკითხები ნათელიდა გასაგებია.
საუბარი
გაუგებრადლაპარაკობს
დაბნეულია დაგაუგებრად ლაპარაკობს
ხშირად ჩერდება,იმეორებს ერთსა დაიმავეს
გამართული დაგასაგებია
გამართული დაგასაგებიაარორჭოფობს,საუბრობსდარწმუნებით
დასკვნებისგაკეთება
არ არისგაკეთებული
არის მცდელობა
გაუმართავი დაულოგიკოა
ლოგიკურია,კარგად არისჩამოყალიბებული
ლოგიკურიკარგადჩამოყალიბებულიდა ორიგინალურია
აუდიტორიასთანკონტაქტი
არ არისაუდიტორიასთანკონტაქტი
უჭირსაუდიტორიასთანკონტაქტი
პერიოდულადცდილობს კონტაქტს
გრძნობსაუდიტორიისგანწყობას დაამყარებსკონტაქტს
კარგად ფლობსკომუნიკაციისუნარს
თვალსაჩინოებისგამოყენება
არ იყენებსთვალსაჩინოებას
იყენებს მწირადან  შეუსაბამოდ
იყენებს მწირად ანშეუსაბამოდ
იყენებსთვალსაჩინოებებს(დიაგრამებს,ცხრილებს)შესაბამისად
იყენებსთანამედროვეტექნოლოგიებსპრეზენტაციისათვის
აუდიტორიისკითხვებზეპასუხი
ვერ პასუხობსკითხვებს
უჭირსპასუხებისგაცემა
პასუხები არ არისგამართული
თითქმის ყველაკითხვასპასუხობს
ყველა კითხვასპასუხობს

დისკუსიის შეფასების რუბრიკა

შეფასება
1–4
5–7
8–10
მოსმენა
იშვიათად უსმენსდა უყურებსორატორს
ხშირად უსმენს დაუყურებს ორატორს
ყოველთვის უსმენსდა თვალყურსადევნებს ორატორს
საუბარი
მეტყველებაარამკაფიოა,მსმენელს უჭირსგაგება
ძირითადადმეტყველებაგასაგებიაზოგჯერუყურებს მსმენელს
მეტყველებსმკაფიოდუყურებსმსმენელს
მონაწილეობა
მცირე ინტერესიაქვსარ გამოხატავსან ვერ უკავშირებსთავისმოსაზრებებსსადისკუსიო თემას
ძირითადადგამოხატავსინტერესს,კომენტარები დააზრებიყოველთვის არაასადისკუსიო თემისგარშემო
იჩენს ინტერესსდისკუსიისთემისადმი საჭიროკომენტარებით დააზრის გამოთქმით
კოოპერაცია
იშვიათადთანამშრომლობსთანაკლასელებთანდა ვერ იცავსდისკუსიის წესებს
ძირითადადთანამშრომლობსთანაკლასელებთან,ზოგჯერ ერთვებასხვის საუბარშიდაიშვიათადმაგრამარღვევსდისკუსიის წესებს
თანამშრომლობსთანაკლასელებთან,სხვებს აცლისაზრის გამოთქმასდა იცავსდისკუსიის წესებს.
მოსაზრებისარგუმენტირება
მოსაზრებამოკლებულიალოგიკურ კავშირსსაკითხთან და არარის გამყარებულიფაქტებით
მოსაზრებისგასამყარებლადგამოყენებულიასადავო ფაქტები დაცნებები
მოსაზრებაორიგინალურია დაგამყარებულიაფაქტებით,ცნებებითარისლოგიკურიკავშირი საკითხთან
არავერბალურიკომუნიკაცია
იშვიათად იყენებსარავერბალურიკომუნიკაციისფორმებს (თვალით,ჟესტითხმით,გამომეტყველებით)
ხშირად შეუძლიადაამყაროსარავერბალურიკონტაქტი
შეუძლიაეფექტურადაღიქვას დაგამოიყენოსარავერბალურიკომუნიკაციისფორმები

                             
                          უცხო ენის გაკვეთილზე ჩართულობის შეფასების სქემა

ფასდებაშემდეგიაქტივობები
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
საგაკვეთილოპროცესშიაქტიურობა,მოსმენისკულტურა,მობილიზება.ეთიკურინორმების დაცვა
პასიურია,გონებადაფანტულია,არ უსმენსმოსაუბრეს,  არ იცავსეთიკურ ნორმებს
პასიურია,გონებადაფანტულია,არ უსმენსმოსაუბრეს,  არ იცავსეთიკურ ნორმებს
გაკვეთილზენაწილობრივააჩართულიუჭირსყურადღებისკონცენტრირება,იშვიათად უსმენსმოსაუბრეს,ვერიცავს ეთიკურნორმებს.
გაკვეთილზეაქტიურიამატნაკლებადმობილიზებული,კონცენტრირებული,უსმენს მოსაუბრეს,იცავს ეთიკურნორმებს
მაქსიმალურადჩართულიასაგაკვეთილოპროცესში,მობილიზებული,კონცენტრირებული,გულისყურითუსმენსმოსაუბრესიცავსეთიკურ ნორმებს
წაკითხულიმხატვრულინაწარმოების ანინფორმაციისშეჯამებისუნარიჯგუფშიმუშაობა,თანამშრომლობა
ვერ ახერხებსშეაჯამოსწაკითხულიინფორმაცია,ჯგუფის მუშაობაშიარ შეაქვსწვლილი,ართანამშრომლობსჯგუფის წევრებთან
ვერ ახერხებსშეაჯამოსწაკითხულიინფორმაცია,ჯგუფის მუშაობაშიპასიურია,ართანამშრომლობს ჯგუფის წევრებთან
ნაწილობრივახერხებსშეაჯამოსწაკითხულიინფორმაცია,ჯგუფისმუშაობაშიხანდახან შეაქვსწვლილი,თანამშრომლობსჯგუფის წევრებთან
ახერხებს შეაჯამოსწაკითხულიინფორმაცია,ჯგუფის მუშაობაშიჩაბმულია,თანამშრომლობსჯგუფის წევრებთან
კარგად ახერხებსშეაჯამოს,გაანალიზოსწაკითხულიინფორმაცია,ჯგუფის მუშაობაშიშეაქვსმნიშვნელოვანიწვლილი,თანამშრომლობსჯგუფის სხვაწევრებთანარისგამოხატულილიდერი
დისკუსიაშიმონაწილეობა.კითხვებისდასმა დაშეკითხვებზეპასუხიკამათისწესების დაცვა
არ მონაწილეობსდისკუსიაშივერპასუხობსკითხვებს.არ იცავსკამათის წესებს.
მონაწილეობსდისკუსიაში,დასმული კითხვებიარამიზნობრივი დაუშინაარსოა,ვერიცავს კამათისწესებს.
მონაწილეობსდისკუსიაში,დასმულიკითხვებიზოგჯერარამიზნობრივიდაუშინაარსოა,ვერიცავს კამათისწესებს.
მონაწილეობსდისკუსიაში,დასმული კითხვებიმიზნობრივი დაშინაარსიანია.პასუხობს კითხვებსდასაბუთებულად.იცავს კამათისწესებს.
აქტიურადმონაწილეობსდისკუსიაში,დასმული კითხვებიღრმამიზნობრივიდა შინაარსიანია.პასუხები გამოირჩევაკონკრეტულობით.ყოველთვის იცავსკამათის წესებს.
საკუთარიმოსაზრებისგამოთქმაფაქტებზე დაარგუმენტებზედაყრდნობით.საკითხისკონკრეტულობა
ვერ გამოთქვამსსაკუთარ აზრსფაქტებით დაარგუმენტებით.საკითხის დასმისასარაკონკრეტულია
უჭირს საკუთარიმოსაზრებისგამყარებაფაქტებითა დაარგუმენტებით,საკითხის დასმისასარაკონკრეტულია.
ახერხებსსაკუთარიმოსაზრებისგამყარებას მწირი ფაქტებითა დაარგუმენტებით,საკითხისდასმისასარაკონკრეტულია.
ახერხებს საკუთარიმოსაზრებისგამყარებას ფაქტებითა დაარგუმენტებით,საკითხის დასმისასკონკრეტულია.
კარგად ახერხებსსაკუთარიმოსაზრებისგამყარებასარამხოლოდფაქტებითა დაარგუმენტებით,არამედპარალელებითა დაანალიზითსაკითხისდასმისასკონკრეტულია



                                    ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა

  1 
  ყველა მონაწილეობს დავალების შესრულებაში                                                       

  1 
 ჯგუფის წევრები კარგად თანამშრომლობენ

  1
 ჯგუფის წევრები მხოლოდ საკითხის ირგვლივ საუბრობენ

  1
 ჯგუფის წევრები ართმევენ თავს დავალების შესრულებას

  1
 ჯგუფის წევრები პასუხობენ შეკითხვებზე

  1
 პრეზენტაციის დროს ავლენენ შემოქმედებითობას

  1
 ქმნიან და იყენებენ საჭირო რესურსებს

  1
 ჯგუფის წევრები ითვალისწინებენ სხვების გამოცდილებას

  1
 არიან კორექტულები სხვა ჯგუფის წარმომადგენლებთან მიმართებაში

  1
 იცავენ დროის ლიმიტს

  
ჯამი 


შენიშვნები




                                            საშინაო დავალების შეფასება უცხო ენაში

შეფასების კრიტერიუმები
2-5
6–8
9-10
მოსწავლე იგებს  სავარჯიშოს ინსტრუქციებს
 მოსწავლე ვერ ან ნაწილობრივ იგებს სავარჯიშოს ინსტრუქციებს
 მოსწავლე ახერხებს სავარჯიშოს ინსტრუქციების გაგებას.  
მოსწავლე სრულად იგებს და მიყვება სავარჯიშოს ინსტრუქციებს.  
მოსწავლე იგებს თხრობით /ფაქტობრივიმასალის შემცველ ტექსტს   
მოსწავლე ვერ ანნაწილობრივ იგებს თხრობით და ფაქტობრივი მასალის შემცველ შემეცნებით ტექსტს.
 მოსწავლე იგებს თხრობით და ფაქტობრივი მასალის შემცველ შემეცნებით ტექსტს
 მოსწავლე სრულად იგებს თხრობით და ფაქტობრივი მასალის შემცველ შემეცნებით ტექსტს
მოსწავლე დამოუკიდებლად მართავს სასწავლო საქმიანობას/თანამშრომლობს თანაკლასელებთან.
 მოსწავლე ვერ მართავს დამოუკიდებლად სასწავლო საქმიანობას/უჭირს თანამშრომლობა თანაკლასელებთანმასწავლებელთან
  მოსწავლე ცდილობს დამოუკიდებლად მართოს  სასწავლო საქმიანობა,არ უჭირს თანამშრომლობა თანაკლასელებთან,
მასწავლებელთან.  
მოსწავლე მართავს დამოუკიდებლად სასწავლო საქმიანობას/  თანამშრომლობს თანაკლასელებთანმასწავლებელთან.  








(მომზადებულია თბილისის #207 სკოლის ინგლისური ენის მაწავლებლის- ქეთევან კობახიძის ნაშრომებზე დაყრდნობით)

Комментариев нет:

Отправить комментарий